2016年11月28日

The Book of Longing / Leonard Cohen

I can’t make the hills The system is shot I’m living on pills For which I thank G-d I followed the course From chaos to art Desire the horse Depression the cart I sailed like a swan I sank like a rock But time is long gone Past my laughing stock My page was too white My ink was too thin The day wouldn’t write What the night pencilled in My animal howls My angel’s upset But I’m not allowed A trace of regret For someone will use What I couldn’t be My heart will be hers Impersonally She’ll step on the path She’ll see what I mean My will cut in half And freedom between For less than a second Our lives will collide The endless suspended The door open wide Then she will be born To someone like you What no one has done She’ll continue to do I know she is coming I know she will look And that is the longing And this is the book 渴望之書/譯/尉遲秀 我無能登上山丘 身體傾毀 我倚靠藥丸生活 因此我感謝上帝 我沿路前行 從混沌到藝術 慾望是馬 沮喪是車 我航巡如天鵝 我沉落如石塊 可時光悠悠 越過我存積的笑柄逝去 我的紙太白 我的墨太輕 白晝不願寫下 黑夜鉛筆的字句 我的野獸在嘶嗥 我的天使亂了心 可我不被允許 留下後悔的痕跡 因為有人將擷取 我無能成為的自己 我的心將屬於她 此事已注定 她將步上那小徑 她將明白我說的 我的意志對切 自由夾在中間 再過不到一秒 我們的生命就要撞上 無盡成懸念 門大開 這時她將誕生 為了某個神似的你 沒人做過的事 她將繼續 我知道她要來了 我知道她會看 那就是渴望 這就是書

沒有留言:

social network 社群

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...